2009. január 24., szombat

Napiröhej: Demszky és a szmogriadó

Ez a téma nagyon kényes, én most csak bemásolok egy részt egy interjúból amit Demszkyvel készített az Este c. műsor:


Mv.: - Az Este vendége Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere, jó estét kívánok!
Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester: - Jó estét kívánok!
Mv.: - Tudom, hogy önnek páros rendszámú autója van. De nem lehet, hogy ezzel együtt otthon kellett volna hagynia ma talán példamutatásból?
D.G.: - Ma hajnalban kezdtem és ma természetesen használtam a páros rendszámú gépkocsimat. Tegnap tömegközlekedéssel utaztam, és nagyon érdekes tapasztalatokat szereztem. Egyébként a mai nap tapasztalatai is érdekesek, mert sokkal kevesebben használták ma a páratlan gépjárműveknek a tulajdonosai az autókat, mint azok, akiknek páros rendszámú van. Tehát nagyon sokan voltak, akik az önkéntes jogkövetésnek a szellemében jártak el. És valószínű, hogy emiatt is, részben pedig azért, mert változott ma a meteorológiai helyzet, ezért sokkal jobb Budapestnek a levegője. És várhatólag holnap reggel fel lehet oldani a korlátozást, tehát a riasztási fokozatot meg lehet szüntetni, tehát, ha holnap reggel 5 órakor bejelentjük, hogy a mai napon a határértékek nem lépték túl a 100 mikrogramm/köbméter értéket, akkor ez azt jelenti, hogy holnap közlekedhetnek a páros és páratlan gépkocsik.
Mv.: - Tehát akkor ez holnap reggel fog kiderülni, amikor felébredünk.
D.G.: - Holnap reggel 5 órakor, igen.
Mv.: - Ne haragudjon, hogy egy pillanatra még fenn vagyok akadva ezen az önkéntességen, hiszen tudom, hogy ma lehet használni a páros rendszámokat, csakhogy éppen ön szólította fel az embereket vasárnap, hogy lehetőség szerint ne használják az autójukat és részesítsék előnyben a tömegközlekedést. Tehát ugye kötelező érvénnyel kvázi, bár ugye ez majd egy másik kérdés is és erről is beszélünk, hogy mennyire kötelező a kötelező, ma a párosakat lehetett, a páratlanokat nem lehetett, de, ha egy főpolgármester azt mondja, hogy aki csak teheti, hagyja otthon az autóját, akkor miért nem jár elől a jó példával?
D.G.: - Betartottam én jómagam is másokhoz hasonlóan ezeket a szabályokat, ezeknek megfelelően jártam el, és a hajnali órában, amikor kezdtem a mai munkanapomat, akkor rendkívül nehéz lett volna ezt tömegközlekedéssel kezdeni. Ezzel együtt a magatartás az jogkövető. Én azt várom el másoktól is csak, amit saját magam teljesítek.


A kiemelt részek magukért beszélnek: ez a pacák most azt képzeli hogy emberek ezrei jókedvükből kelnek hajnali négykor hogy beérjenek hatra dolgozni???????? Nehéz nehéz jó vicc, ajánlanám neki a mindennapi ingázást a magyar szottyad buszokkal, illetve vonatokkal.

2 megjegyzés:

aGinger írta...

HÖÖÖRGH, ezt asszem nem kellett volna látnom...már fejtettem ki erről véleményt...

Ildee írta...

Gondoltam, megspórolsz egy kávét na