2009. április 21., kedd

80 nap alatt a Föld körül Willy Foggal

Két nagyon sok részből álló rajzfilm volt a 80-as években, a Nils Holgersson és a 80 nap alatt a Föld körül. Vagy csak nekem tűnt úgy hogy ezek majdnem egy évig is tartottak??

A rajzfilm természetesen Jules Verne nagy sikerű regénye alapján készült, állatfigurákkal. Phileas-ből Willy lett, Passepartout-ból Rigodon, aki kapott egy kis társat is, Tiko a megnemmondom milyen állat személyében. Fix nyomozó helyett két kopó ered a főszereplők nyomába, annyi rémlik hogy a kövérebbik mindig rohant a másik után 'Futok, futok' felkiáltással.Van még egy Transfer nevű figura, akit Fogg valamelyik klubtársa szabadít hőseinkre, hogy Fogg biztos elbukja a fogadást. Transfer talán róka lehet, és mindig villogott a szeme, ha rosszra készült :-)


Vernében az a jó szerintem, hogy izgalmas történeteivel talán még azokat a kölyköket is rá tudja venni az olvasásra, akik egyébként nem veszkődnek az olvasásért (jó, ez még Harry Potter előtt volt).


Végül pedig itt a főcím:

2 megjegyzés:

aGinger írta...

Jajj nagyon szerettem kiskoromban. Aztán pár éve láttam egy részt, és valahogy csökkent a varázs...de még mindig jó :)
A Nils Holgersson-t olvastam anno könyvben, és kötelező olvasmánnyá tenném - mondjuk az Odüsszeia helyett, akkor biztos kevesebben utálnák az irodalomórát.

Ildee írta...

Igen, szörnyű belegondolni hogy 1981-ben készült, juj az naggyon rég volt ám